Wednesday 18 April 2012

Kelebihan Menjadi Dealer Public Gold


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Mungkin masih ramai yang belum memahami , apakah kelebihan berniaga emas atau dengan bahasa yang mudah kelebihan menjadi dealer Public Gold.

Cuba anda semua perhatikan kedai emas ditempat anda . Adakah pelanggannya seperti pasar yang mana pelanggannya bersesak-sesak beli emas??? TETAPI mengapa kedai emas tetap tidak tutup walaupun pada padangan kasar kita tiada pelanggan.... JAWAPANNYA ”Itulah rahsia berniaga emas / perniagaan emas”.


Baiklah saya akan cuba huraikan serba sedikit tentang kelebihan menjadi dealer Public Gold :
1.      Jika anda ingin membuka kedai emas mungkin modal jutaan ringgit tapi dengan Public Gold hanya beli satu product Public Gold sahaja mengikut harga semasa.
2.      Tiada yuran keahlian dan boleh dianggap sebagai menyimpan sambil berniaga.
3.      Produk Public Gold sangat senang dijual. Ini kerana Public Gold menjual emas pelaburan dengan harga yang lebih rendah berbanding harga kedai emas. Perbezaan diantara harga belian dan jualan sekitar 5% – 6% adalah sangat kecil.
4.      Stok yang sentiasa ada. Walau harga emas naik atau turun, kita tetap boleh order daripada Public Gold menggunakan kaedah online / sms / call/ melalui master dealer.
5.      Gold Bar atau Jongkong Emas Public Gold tetap diterima walaupun calar dan bengkok, asalkan beratnya tetap sama.
6.      Agen diberi pamplet oleh syarikat dan saya sendiri serta nama tuan akan dipaparkan di website Public Gold bagi mewakili dealer di kawasan tuan. Setakat hari ini purata pengunjung Public Gold melepasi 1000 orang sehari. Jadi senang nak buat promosi.
7.      Public Gold memberi komisyen sebanyak 1.5% untuk jualan dan 0.3% untuk belian semula. Maksudnya, kalau anda order stok daripada Public Gold maka anda akan dapat komisyen 1.5% (daripada nilai jualan). Contoh anda beli emas 50g, berharga RM7,142. So, komisyen anda adalah (RM7,142 x 1.5%).
8.      Jika anda menjual emas semula kepada Public Gold, maka anda akan dapat 0.3% komisyen (daripada nilai keseluruhan emas).
9.      Tetapi jika anda pandai mengatur strategi, maka anda boleh mendapat komisyen yang lebih tinggi seperti 5% ke 6% untuk setiap jualan.
10.  Tiada target jualan bulanan. Anda akan dapat komisyen berdasarkan nilai jualan emas anda. Kalau jual 1 dinar pun tetap akan dapat komisyen jualan.

Berdasarkan point-point yang saya senaraikan diatas , tiada alasan untuk anda menceburkan diri dalam perniagaan emas. Emas bukan lah produk yang mana perlu dijaja supaya orang membeli, cukuplah dengan berkongsi kepentingan menyimpan emas.

Bila mereka sudah mengetahui kepentingan emas, InsyaAllah mereka akan membelinya. Saya sendiri juga akan sentiasa memberi tunjuk ajar pada anda semua bagi memastikan kita sama-sama berjaya.

EMAS = BELI UNTUNG , JUAL PUN UNTUNG , SIMPAN UNTUNG ... POKOKNYA.... ADA EMAS DITANGAN... MAKA UNTUNGLAH JAWABNYA ...renung-renungkan.... :-)

No comments:

Post a Comment