Wednesday 28 March 2012

Teknik Memiliki 1 Dinar Emas TANPA MEMBEBANKAN atau MENYUSAHKAN


Dinar Emas

Kini sudah ramai orang telah sedar peri pentingnya kita menyimpan kekayaan sebenar dalam bentuk emas. Emas ini kita boleh simpan samaada dalam bentuk jongkong emas public gold dan juga dinar emas public dinar yang mana ke dua - dua boleh and miliki dengan membelinya daripada saya.

Jongkong Emas
Kini saya akan kongsikan dengan pembaca semua bagaimana mudah kita nak miliki 1 dinar. Satu rahsia unggul yang banyak dari kite terlepas pandang, adalah perlunya kita buat PERANCANGAN.a

Apa jua yang kita nak buat..bah kan kehidupan ini pun kita perlu rancang dengan teliti. Kita ada jua terlibat buat perancangan namun hanya pada masa - masa tertentu sahaja..terutama bila kita nak kawin , manakala sebahagian kehidupan kita, banyak yang kita tak buat perancangan.

Oleh itu, banyak yang kita terlepas nak buat atau terlepas untuk kita miliki.

Satu daripada perancangan yang kita semua buat adalah PERANCANGAN KEWANGAN atau BAJET. Kita bukan nak jadi orang yang kedekut, namun jika kita buat perancangan kewangan yang rapi..bukan sekadar emas 1 Dinar yang mampu kita miliki bahkan rumah teres bernilai lebih RM300,000.00 pun mampu kita miliki.

Untuk miliki 1 Dinar Emas tanpa membebankan perbelanjaan kita., kita perlu buat perancangan kewangan atau lebih kurang kita nak tahu kemana duit pendapatan kita dibelanjakan.

Ambil sehelai kertas dan tulis dengan teliti kemana income kita belanjakan. Contohnya katakan gaji adalah RM1500.00.

Lepas tolak belanja itu dan belanja ini, maka ada lebihan duit RM200.00.

Oleh itu cara mudah nak buat beli emas adalah seperti berikut:

1: Katakan esok hari gaji..kita dapat RM1500.00 tunai.

2: Semak harga 1 Dinar terkini pada web ini..katakan RM632.00

3: Kita beli 1 Dinar ini ..dan anda akan dapat 1 Dinar emas.

4: Bawa 1 Dinar ini ke Ar Rahnu (dicadangkan Ar Rahnu Agrobank) dan gadai.

5: Ar Rahnu akan beri kita pinjaman dengan gadaian ini lebih kurang 60% pada nilai emas yang dinilai pada Ar -Rahnu berkenaan. Katakan anda diberi pinjaman RM347.31 dengan upah simpan RM20.84 untuk 6 bulan.

6: Duit yang anda dapat tu boleh diguna untuk bayar keperluan lain anda.

7: Tiap bulan..untuk selama 6 bulan anda hanya perlu bayar (RM374.31 + RM20.84.00)/6 = RM65.84 sebulan untuk selama 6 bulan anda perlu bayar kepada Ar Rahnu berkenaan .
Ini lah cara yang tidak membebankan untuk anda miliki 1 Dinar.

Fikir - fikirkan lah...dan bertindak SEGERA HARI INI JUA..

Untuk dapat 1 Dinar boleh hubungi saya 016 - 88.43.705.

Jangan kita hanya menjadi penonton keatas kemakmuran negara kita..rebut peluang ..meraih kekayaan dan menyimpannya dalam bentuk yang nilainya semakin naik sudah pasti...EMAS.

No comments:

Post a Comment